Cat costa sa devii parinte?

M-am gandit sa scriu despre asta, pentru acei parinti care nu au o situatie roz din punct de vedere financiar sa zic asa. Cand am aflat ca sunt insarcinata prima oara, grija a fost a banilor. De ce? Fiindca stiam ca nu pot sa-i ofer toate lucrurile scumpe din magazine, dar de care poate m-as putea lipsi.
 
Asa, sa le luam pe rand. Analizele. De astea m-am speriat cel mai rau fiindca sunt obligatorii in sarcina. Dar am avut noroc si nu am platit decat 200 ron in toata sarcina pe analize. Am mers mereu cand aveau fonduri pentru analize gratuite, si asa am reusit sa reduc aproape la minim cheltuielile. Ecograful. La ecograf am platit cred de vreo 2/3 ori 50 ron, un eco simplu e adevarat, nu 4D, iar in rest mergeam la spital pentru control, unde se face si eco. Deci si aici am redus din costuri.
Lucrusoare pentru bebe. Recunosc ca am avut noroc sa primesc aproape tot, de la rude si prieteni: carucior, patut, scaun de masa, hainute, scutece si alte chestii minore. Dar chiar daca nu as fi primit unele lucruri, nu m-as fi putut avanta sa cumpar carucior de 2000 ron, sau patut de 1000 ron sau alte lucruri foarte scumpe. Umidificator de camera nu am  avut, si sper sa nici nu ne trebuiasca, masa de infasat nici atat, o schimbam pe pat, si lista poate continua. Am vazut ca multe mamici cumpara pana si sterilizatorul. Pai mie nu mi-e greu sa fierb apa intr-o oala si sa sterilizez biberoanele si suzeta in apa fiarta. Scutece am folosit pampers din Romania nu din alte tari, tetine cumparam mereu de la Primii pasi ca doar is ieftine, cum am spus lista poate continua.
 
Din curiozitate m-am uitat si eu intr-un magazin de bebe la pretul unui carucior super transformabil si costa aproape 2000 ron. De parca al meu nu tot 4 roti are si nu tot copilul il pun in el. Da, e importanta siguranta bebelului in carucior, dar daca nu imi permit sa dau atatia bani pe unul, caut altul mai ieftin. Pentru ca nu am alaptat foarte mult, am trecut pe lapte praf. Am auzit din diferite parti cum ca laptele romanesc Lactovit e nasol, ca are nush ce, sau ca nu are alta. Ei bine copila mea il manca bine si nu aveam probleme slava domnului. Si la fel am procedat si acuma. Nu am aruncat cu banii in stanga si in dreapta.

1 comment:

  1. de catre medici a fost destul de limitata. Utilizarea steroizilor anabolizanti este mult mai frecvent asociata cu culturistii, halterofilii si alti sportivi de sex masculin si feminin. tractari bucuresti pret

    ReplyDelete