Ce mancam azi

Azi mancam rabdari… Cum imi tot zicea mama cand eram mica, asta numai ca sa nu o mai chinui pe saraca cu intrebarile mele. Iar acum mi-am dat seama de ce: e foarte chinuitor sa iti dai seama ce trebuie sa mai dai zi de zi, de mancare la vreo cateva guri, trei cum eram noi, care nici macar nu se implica in activitatea culinara. Si cred ca e drama femeii casnice sa nu stie ce mancare sa faca in fiecare zi. Trebuie sa fii creativ insa.

Bucataria trebuie tratata ca o arta pentru ca este o arta, ADICA STITI VOI...GATITUL. Deci, ce mancam azi e intrebarea nla ordinea zilei in viata fiecarei familii. Fie ca este adresata de barbat, fie ca este adresata de copii, nevasta saraca nu intreaba niciodata ce mancam azi, ci doar “ce vreti sa mancati azi” sau ce vreti sa va fac azi de mancare… Slava domnului ca nu fac parte din categoria asta. Insa eu cand gatesc chiar ca inventez. Ma gandesc sa mananc sanatos in primul rand iar in al doilea rand sa imi fie si cat mai comod. Asta inseamna sa ma folosesc de ceea ce deja am prin frigider (familia mea nu e mofturoasa) ca sa nu mai merg la cumparaturi zilnic si sa combin cat mai armonios alimentele. Deci daca am legume multe si ceva de baza, peste sau carne de pui sau ciuperci chiar, pot sa fac un meniu delicios si sanatos, cu niste legume calite sau fierte si cu pui la gratar sau peste ori ce mai e. Secretul e insa sa ai mereu si un fel de mancare deja facut in frigider, cum ar fi o ciorba sau o supa, ori o tocana, in cazul in care cineva e mai special. Ca sa nu faci mancare pentru foecare in alt fel.

Unii oameni sunt in reticenti la ceea ce inseamna combinatiile intre alimente dar trebuie sa stii si ce anume sa combini si de ce unele nu isi au locul. De exemplu daca mananci piept de pui incearca la garnitura sa faci legume multe. nu cartofi, nu orez si nu paste. Legume sa aiba poate si in combinatie, cel putin orez. Poti sa folosesti sosuri sanatoase, precum cel de rosii natural sau cel de soia, ori un sos dulce acriso delicios care are in componenta ananas, rosii, portocale si morcovi, (restul nu mai stiu) si care merge de minune la orice tip de mancare.

No comments:

Post a Comment