Cum e sa faci karting

Ajung intr-un final dupa 2 ore de mers cu masina la o pista de karting din afara Brasovului. Nici bine nu intram pe porti ca se si aude zumzetul acela ca de motor de Formula 1. Neavand carnet de sofer aveam emotii si frica cu privire la condusul kartului, n-am mai condus niciodata un vehicol cu 4 roti. Intru in complex unde ne asteptau cativa oameni cu karturile gata pregatite. Erau 7 masinute aliniate in  pit-stop, ne-au dat acele casti de raliu si karting cum se mai numesc si mastile care se pun sub casca (sa nu te iriti banuiesc). Ma urc in kart si vine un instructor si-mi spune ceva de genul : “-Pedala dreapta e pentru acceleratie iar cea stanga e pentru frana. Sa nu apesi in nici un caz pe amundoua odata, ori una ori alta, inteles ?”
Eu dau din cap timid sugerand un “Da”, prin casca oricum nu te auzea nimeni daca vorbeai. Dupa care, trag de volan sa intru pe pista si accelerez. Ma cuprinde o senzatie uluitoare,corpul imi este inundat de adrenalina, parca te impingea sa nu mai dai drumul la acceleratie dar totusi incercam sa ma incalzesc, sa vad ce poate kartul, daca pot lua curbele fara sa pun frana prea multa, ce viteza prinde si cat control am asupra lui.
Fac o tura destul de usor, entuziasmat de ce mi se intampla si ma opresc dupa 10 minute care evident mi s-a parut ca au trecut intr-o clipita.Eram oarecum dezamagit ca m-au intrecut unii pe pista,orgoliul meu barbatesc a suferit putin in momentul acela dar eram hotarat sa dau totul in urmatoarea tura.
A 2 tura deja imi era mai usor, ma invatasem cu kartul, stiam de ce este si de ce nu este in stare. A 2 tura m-am straduit cat am putut sa conduc cu cat mai multa viteza si sa iau curbele mai din “scurt “ cum s-ar spune. Am ramas uimit de cata stabilitate are cartul la curbe , si de viteza cu care le poti lua. La un moment dat ajunsesem primul, unii s-au mai impotmolit, pe unii i-am mai intrecut, curaj avand si hotarat sa-mi razbun orgoliul :).
Intr-un final instructorul ne face semn sa “tragem pe dreapta”. Ies din kart nedumerit ...Oare cine a iesit pe primul loc? ma intrebam eu. Ma duc sa-l intreb si spune spre surprinderea mea ca eu am iesit. Kartingul e un sport minunat si unic in felul lui, o modalitate buna de a te distanta de monotonia de zi cu zi.

No comments:

Post a Comment