Bijuterii de argint si culoarea verdelui tomnatic

De fiecare data cand ofer ceva mi se lumineaza sufletul cu o bucurie speciala, pe care nu o inteleg decat oamenii generosi. Din pacate, nu-mi permit mereu sa dau cadouri substantiale. In acest an, cel mai frumos cadou, cel in care am pus o incarcatura sentimentala dubla, este cel oferit de Sfanta Ecaterina bunicii mele materne, Catinca. Imi este foarte draga si ma leaga de ea primii 5 ani din copilarie, cand mi-a fost ,,Bona-Buni”.

Bijuteriile din argint sunt preferatele ei. Eu am vazut prima data bijuterii din argint la bunica! Cand eram mica, imi ramaneau ochii atintiti pe bratara ei din argint filigranat pe care erau presarate boabe de pietre colorate in cele mai frumoase nuante de mov. Nici acum nu stiu cum se numeau acele pietre, dar ele mi-au ramas in minte pentru ca mi-au clatit ochii cu licoarea dulce a frumusetiilor copilariei. De data aceasta am schimbat culoarea pietrelor… I-am cumparat bunicii, impreuna cu fiica ei – mama mea- un frumos cadou: o pereche de cercei din argint cu zultanite.

Am gasit pe www.zamoracollection.ro o multime de modele de bijuterii cu zultanite si-am ales de acolo un model cu pietre generoase, de forma patrata, cu multe fete slefuite in unghiuri diverse. Cand i-am oferit cadoul, bunica, doamna la 76 de ani, ne-a multumit, ne-a imbratisat, ne-a servit cu bunatatile pe care ni le pregatise, si intr-un tarziu, si-a dat jos cerceii pe care-i avea si si-a pus la urechi pe cei cu zultanite. Dupa un pic de rasfat, dupa cateva piruiete specifice fetelor de gradinita, facute sub privirile noastre admirative si iubitoare, privindu-se in oglina spune catre mine cu umoru-i specific, zambind :,,Adriana! Pot sa cred ca forma geometrica a pietrelor este o aluzie la faptul ca sunt profesoara de matematica si culoarea verde-tomnatica a pietrelor la faptul ca m-am pensionat?”

La aceasta intrebare retorica raspunsul a fost un hohot de ras epidemic. Ne-am imbratisat-o cu o caldura care ne-a invaluit pe amandoua ca in vremea frumoasei mele copilarii petrecute la bunica. Fetele ni s-au imbujorat instantaneu. Amandurora ni s-au umezit ochii cu lacrima unei dulci nostalgii…

No comments:

Post a Comment