Pastrarea unui control cu privire la procesul de rulare - Un pneu uzat este vinovatul principal pentru multe accidente rutiere. Este necesar sa se monitorizeze procesul folosirii anvelopelor pentru a sti exact atunci cand este nevoie sa fie inlocuite. Este un fapt dovedit ca supravegherea constanta a starii pneurilor poate scuti multi soferi de o multime de probleme.
In avans, trebuie sa se identifice modelul de uzura al pneurilor si sa incerce sa se evalueze scaderea in adancime a treptelor. Cele mai multe anvelope noi au indicatori de uzura in jurul circumferintei, sub forma unor marci din cauciuc intre trepte. In cazul in care adancimea treptelor se potriveste cu cel al uzurii, cu siguranta este nevoie sa se inlocuiasca anvelopa. Daca nu se poate localiza marcajul de uzura, se va utiliza un dispozitiv de masurare a benzii de rulare (disponibil la cei mai multi vanzatori de piese auto de schimb).
Dispozitivul de masurare trebuie sa fie plasat intre trepte. Daca citirea este de aproximativ 2/20 dintr-un centimetru, se impune inlocuirea pneului. In conditii de conducere extreme, este posibil sa doriti sa se inlocuiasca anvelopele masinii inainte o valoare de 4/20 dintr-un centimetru.
Verificarea necesitatii alinierii rotilor - alinierea corecta a rotilor automobilului vizeaza distribuirea greutatii vehiculului uniform pe toate cele patru parti. In acest sens, fiecare roata trebuie sa mentina un unghi constant cu drumul si cu axa rotii opusa.
Nu trebuie sa existe inclinare interioara sau exterioara in axa rotilor. Scopul alinierii roti este de a reduce uzura neuniforma a pneurilor, asigurand ca autovehiculul se deplaseaza in linie dreapta, fara nicio tragere in lateral si imbunatatirea controlului directiei.
Impreuna cu uzura inegala a pneurilor, un alt semn important al rotiloral nealiniate este volanul stramb. Daca volanul este inclinat fata de pozitia normala atunci cand masina se deplaseaza in linie dreapta, exista o problema de aliniere a rotilor la masina respectiva.
No comments:
Post a Comment